Bienvenue sur mon île virtuelle !
Un blog bilingue (français / suédois)

Välkomna till min virtuella ö!
Tvåspråkig blogg (franska / svenska)

samedi 29 janvier 2011

Mon propre festival / Min egen festival

Cette année, le festival d'Angoulême ne faisait pas la "une" du périodique Les Infos de la SNCF (pourtant partenaire du festival de la BD). Quant à moi, j'ai bien trop à faire pour y passer. Je me rattrape au rayon BD de la FNAC (autre partenaire du festival), où le choix actuel est remarquable. Je compte donc prochainement lancer un petit frère de ce blog, où je publierai (si j'en ai le temps !) mes notes de lecture. Ce sera mon festival à moi !

I år var seriefestivalen i Angoulême inte på första sidan av SNCF-personaltidskriften (även om de franska järnvägarna är en viktig samarbetspartner till festivalen). Själv är jag för upptagen för att åka dit. Istället besöker jag serieavdelningen på FNAC-varuhusen (en annan samarbetspartner till festivalen), där det nuvarande utbudet är anmärkningsvärt. Därför tänker jag snart lansera en lillsyskon till denna blogg, där jag kommer att publicera (om jag hinner!) mina recensioner. Det blir min egen festival!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

N'hésitez pas à laisser un commentaire !
Le plus simple est de choisir "anonyme" dans la liste et laisser une signature après votre texte.

Lämna gärna en kommentar!
Det enklaste är att välja "anonyme" i listan och lämna en signatur efter din text.